BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Wednesday 19 September 2012

PUISI-PUISI CINTA KHAS UNTUK YANG MEMINATI PUISI


BILA CINTA TIADA LAGI:

Selangkah kita leka, segalanya telah berubah,
Sesaat kita lalai, dunia terus berputar,
Seibas kita berpaling, waktu meninggalkan kita,
Cinta itu terlalu lekas beralih pergi,
Cinta itu terlalu pantas menyepi,
Dan cinta itu terlalu sukar di cari,
Kita lalai, kita alpa kita tewas,
Dahargakan cinta, bukan seteguk air,
Tak terubang walau setahun menyepi,

Tak akan tersisih walau sejuta tahun melara,

Bila cinta tiada lagi,
Dan Kita tersisih dari-NYa
Dan kita terhempet daging hati,
Dan kita kehausan umpama di padang saharah,
Dan cinta itu ada pada-NYA
............................................................................................................
BUNGA-BUNGA DOSA CINTA:

Dia..........Dia.....Dia..........
Aku........Aku.........Aku..........
Jumpa.........jumpa.....jumpa..
kenal........kenal......kenal.....
Jatuh..........jatuh......jatuh......
C I N T A

Sayang tak terkata, rindu tak terucap
kasih tak ternilai, bahgia tak terlerai


Sayangnya tiada lagi itu semua

Bingkisan tak terutus, warkah tak tercatat

Hilang tiada bayang, menanti tak berpantang,

Tiada janji tersemat, lesu jasad termampan perasaan,


Bunga-bunga cinta ternoda,

Bunga-bunga cinta kering tak bermaya

Dan bunga-bunga dosa cinta tercipta.


.........................................................

CINTA MOLIKUL YANG CAIR.

Ketika kau tiada, aku rindu,
Ketika kau ada, aku jemu,
Ketika aku suka, engkau berduka,
Ketika aku duka, kau suka,

Andai engkau milikku,
Kan ku jadikan permata hatiku,
Andai engkau bukan milikku,
Kan ku rindui dirimu,

Cinta umpama molikul yang cair,
Suka duka, riang gembira
Semuanya perjalanan hidup
Semuanya kesinambungan azali

Cinta umpama molikul yang cair,
Ada kalanya menitis tak bertempat,
Ada kalanya beku menuntut masa,
Ada kalanya padu mengikut cerita.

Cinta umpama molikul yang cair,
Jatuh rebah disudut hati,
Bila dirayu di belai
Dan cinta molikul itu cair secairnya..
 ...................................................
ANDAI AKU PUNYA WAKTU:
Andainya aku punya waktu, kan ku hadiahkanmu kasihku,
Andainya masa bisa dipusing semula,kan ku bina istana untukmu,
Andainya dunia berhenti berputar, kan ku junjung bulan ke ribamu,
Andai aku bisa di perut ibu lagi, lahirku pasti termulia,
Andainya aku belum dilahirkan, biarlah aku tidak lahir,
Kerana kejamnya aku terhadap dunia,
Kerana jahilnya aku terhadap cinta, 
Bodohnya aku terhadap kasih,Kerana b

Maka andainya aku punya waktu...

Kan ku susun jari-jemariku melutut pada-MU sepanjang waktu,

Menyintai-Mu setulus hatiku

Ya!!! Rabi-Ya-Ilahi...


...........................................................

LANGKAH YANG PINCANG:
Di sebalik tabir senja, laungan memanggil aku,
Di sebalik tirai malam, aku terpanggil lagi
Dan lagi dan lagi dan lagi,
Namun langkah kaki ku pincang untuk menurut,
Panggilan itu sayahdu,
Panggilan itu keramat,
Panggilan itu bahagia,'
Panggilan itu syurga
Dan panggilan itu terus terusan
Walau terpadam dunia menjadi debu..
Allah-huakbar- Allah-huakbar
Karya: Sutera Kasih



 

No comments: