BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Sunday 16 September 2012

AKU JUMPA HANTU PENANGGAL..MENGERIKAN

 ( Photo petikan dari google)

Cerita kisah hantu penanggal ni sudah biasa kita dengar sejak dari kita kecil , namun selama selama kita hidup kita belum bertemu dengan si penanggal ini.Dikatakan penanggal adalah manusia perempuan yang telah mengamalkan ilmu hitam bersekutu dengan syaitan semata-mata untuk kecantikan yang kekal sampai ke mati.Apabila bulan mengambang si penanggal ini akan keluar dari tubuhnya, hanya kepala dan isi dalam tubuh badannya saja akan keluar melayang merayau-rayau  mencari makanannya berupa darah.Pada kebiasaannya si penaggal ini akan minum darah wanita yang sedang bersalin atau wanita yang sedang haid  serta berpantang selepas bersalin.




Di pendekkan cerita aku sendiri selama ini tak pernah terserempak dengan si penggal ini hinggga lah malam 15 shawal yang lalu sewaktu aku sedang memandu untuk pulang ke kampung, sesampainya aku di satu simpang aku terlihat satu cahaya merah terbang rendah melintasi kereta aku. Hampir lama cahaya itu mendekati depan cermin kereta aku. Aku sempat memberhentikan kereta. Terlihat paras ruma manusia berambut panjang hodoh dan terbuai-buai tali perut, jantung dan hatinya serta menitis darah, melintasi kekanan kereta aku.
 ( Photo petikan dari google)


Aku tergamam seketika, malangnya tak sempat aku hendak merakamkan photonya menggunakan hp aku.
Si penanggal ini tidak mengusik manusia. Dia hanya mencari darah yang terbuang dan bukannya mengisap darah manusia hidup-hidup.Inilah sejarah pertama kali aku menemui penanggal... mengerikan sekali..

No comments: