BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Monday, 8 August 2016

Solat di mana-mana saja, tiada perkataan tidak sempat.

Dalam kesesakan jalan raya, kelihatan sebuah keluarga bahagia masih boleh menunaikan kewajiban.. Tiada alasan yang boleh menolak kewajiban ini kecuali sakit tenat. Taat pada yang Maha Berkuasa..semoga Allah lindungi keluarga ini sehingga ke destinasi..

Kaabah Masjidil-haram jadi sasaran Pokemon

Demam Pokemon Go sedang melanda seluruh dunia, malah bandar suci Mekah dan kawasan sekitarnya turut tidak terlepas daripada permainan berkenaan.


Beberapa  pihak berpendapat Pokemon Go mencemarkan kesucian Masjidil-haram dan masjid lain kerana ada karater diletakan di dalam rumah ibadah dan permainan itu juga boleh mengintip pemainya.

Sunday, 7 August 2016

Rumah kata pergi, kubur kata mari,sudah tua pun masih jahat


KOTA BHARU - Seorang lelaki warga emas mengaku tidak salah di mahkamah sesyen, di sini, semalam, atas dakwaan menggalakkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun melakukan kelucahan melampau dengannya.

Dakwaan terhadap tertuduh yang layak bergelar seorang datuk dibuat di hadapan Hakim, Ahmad Bazli Bahruddin.

Ismail Adam, 69, didakwa menggalakkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun juga anak kepada jirannya untuk melakukan suatu perbuatan kelucahan melampau dengannya di sebuah rumah beralamat di Kampung Belukar Muda, Gunong Bachok, pada jam 3.30 petang, 12 Mac lalu.

Tertuduh yang bekerja sebagai petani itu didakwa mengikut Seksyen 377E Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 15 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Tertuduh bertongkat masuk ke kandang salah dan tuduhan dibacakan dalam keadaan dia duduk di kerusi berbeza pada kebiasaan tertuduh yang sepatutnya berdiri ketika mendengar pertuduhan.

Pertuduhan pula dibacakan sebanyak tiga kali oleh jurubahasa mahkamah apabila bacaan kali pertama dan kedua gagal difahaminya.

Pada prosiding itu juga, Timbalan Pendakwa Raya, Fahrul Razi Zainal Abidin memohon tarikh sebutan untuk lantikan peguam dan tidak mencadangkan jaminan dengan alasan mereka tinggal berjiran.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 27 Julai depan dan tertuduh yang mempunyai isteri, tetapi tiada cahaya mata itu akan ditahan di penjara berikutan tiada jaminan dibenarkan. - Sinar


Friday, 17 June 2016

Anih tapi benar penghadang solat masjid bergerak sendiri..

Viral - Misteri Masjid Baru Tedong, Serkam Melaka 2016.Kejadian aneh itu dirakam jam 2.30 pagi, 25 Mei lalu dan hanya disedari pihak pengurusan masjid dua minggu kemudian.rakaman video CCTV itu yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.


Viral - Kejadian aneh Misteri Masjid Baru Tedong, Serkam Melaka yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.

MELAKA: Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron, mengarahkan Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) menyiasat kesahihan insiden dua penghadang kayu di Masjid Jamek Tedong, Serkam, Jasin, di sini, yang dilaporkan bergerak sendiri.
Katanya, ada keperluan untuk masyarakat mendapat penjelasan lanjut susulan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di dalam ruang masjid itu memaparkan pergerakan paranormal yang mencetuskan tanda tanya.

"Saya sendiri sudah lihat rakaman video CCTV itu yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.

"Kita minta JAIM atau pihak berkaitan melakukan siasatan serta penjelasan, terutama dari sudut sains fizik untuk melihat apa yang sebenarnya berlaku.

"Mungkin ketika itu angin kuat, semua itu perlu disemak kerana dibimbangi memberi reaksi yang disalah erti pelbagai pihak," katanya.

Beliau mengulas rakaman CCTV berdurasi satu minit 48 saat itu yang dimuat naik Pengerusi Masjid Jamek Tedong, Datuk Akhbar Ali menerusi akaun Facebook miliknya dan mendapat perhatian pengguna media sosial.

Kejadian aneh itu dirakam jam 2.30 pagi, 25 Mei lalu dan hanya disedari pihak pengurusan masjid dua minggu kemudian. - BH

Monday, 13 June 2016

Mengapa aku harus menduakan cinta


Ketika itu kami di dalam kereta selepas makan malam. Masing-masing membisu seribu bahasa. Ada SMS masuk, kala itu muka cuak tak dapat disorokkan lagi. Lekas-lekas saya baca dan padam. Kekasih saya sedang memandu di sebelah mulai syak sesuatu. Lalu tangannya pantas mencapai telefon bimbit. Alamak! Saya tak sempat pun berbuat apa-apa, sekadar berserah.

“Siapa SMS?”
“Tak ada siapa-siapa,” balas saya buat-buat selamba.
“Cakap betul-betul sebelum I campak telefon ni ke luar,” tangannya sudah berada di luar kereta.

Nak tak nak, terpaksa dibukakan cerita. “Kawan baru. Sama-sama join kelab sukan, dia base kat Sabah. Kawan je.”

Dia mula diam dan saya mula sakit hati. Sudah berkira-kira apa terkandung dalam hati dia. Pasti semuanya salah saya menduakan cintanya. Padahal saya mula membuka hati berkenalan dengan orang lain berpunca dari sikapnya sendiri.

Bukan mudah untuk kita mengakui kelemahan diri. Tetapi setiap berlaku, pasti ada penyebabnya. Bukan mahu mencari alasan memboloskan diri, lepas tangan atau meletakkan kesalahan kepada orang lain. Cuma sekadar berkongsi perasaan sekeping hati yang sanggup menduakan cinta. Kerana kali ini saya berkata-kata bagi pihak yang berlaku curang.



Pernahkah kamu mengalami situasi sama? Mungkin keadaan berbeza tetapi terperangkap dengan pertuduhan-pertuduhan seperti itu. Hinggakan ada yang mula termakan dengan dakwaannya. Diri kamu curang. Memang mudah kalau kita yang menangkap pasangan bermain kayu tiga, tetapi bagaimana pula kalau diri sendiri yang menduakan cinta?

1-   Sikap sambil lewaMemang kamu tidak punya alasan untuk memandang orang lain melainkan dia. Situasinya, kamu masih sayangkan dia tetapi mula sangsi dengan keseriusan sang kekasih. Satu rasa telah muncul. Tiada masa depan untuk hidup bersamanya. Sementelah dia sering bersikap sambil lewa terhadapmu. Segala-galanya di ambil mudah termasuk perihal perasaanmu. Sekiranya kamu merajuk, jangan harap dia akan mengalah. Seandainya seminggu kamu tak hubungi dia, seminggu jugalah dia menyepi.

2-   Semuanya penolakanApa sahaja kamu sarankan, akan dibangkang. Tiada hak langsung hendak bersuara. Kamu mula merasakan dicucuk hidung seperti lembu. Temu janji selalu di restoran kegemarannya. Pabila kamu suarakan teringin makan sushi misalnya, dia pasti menolak. Kalau pergi pun menyakitkan hati. Mukanya kelat. Makannya sikit tanda protes. Sudahnya selepas itu kamu tidak lagi meminta-minta. Malah beralah kerana menyampah dengan muka kelatnya itu.

3- Impian dia seorangJika merancang masa depan pun, keseluruhan impian bukan dibina bersama-sama. Keseluruhan masa depan datangnya dari kaca mata dia. Kahwin konsepnya begini begitu. Bulan madu kat Malaysia saja. Rumah nanti nak macam ni, macam tu. Kalau boleh nak anak dua tak mahu lebih. Semuanya tidak seperti kamu idamkan. Setidak-tidaknya cari satu titik tengah yang memuaskan hati kedua-dua pihak. Bukan sekadar aku, aku, aku…

4-   Keluarga tolak tepiUsia perkenalan sudah tiga tahun, mungkin sudah tiba masanya berkenal-kenalan dengan ibu dan bapa. Dia enggan. Okay, paling tidak, jom, berkenalan dengan kakak sekeluarga. Pun tak mahu. Hati mulai sangsi dengan kesungguhan dia. Apakah dirimu masih belum pilihan mutlaknya? Jadi, tidak salah sekiranya kamu juga punya pilihan-pilihan lain bukan? Bimbang juga jika sudah berumah tangga, keluargamu langsung ditolak tepi. Ciri-ciri sepertinya sudah ada.

5- MembosankanRutin kamu berdua jalani sama sahaja tanpa ada peningkatan. Sangat membosankan. Lama-kelamaan kamu sedari, pertemuan kamu sekadar makan malam dan pastinya mengikut jadual dia sahaja. Kamu mula menyarankan itu dan ini. Apa kata kita makan tengah hari di sini? Hujung minggu apa kata kita ke sana? Tetapi semuanya diberikan alasan, sibuk. Memanjanglah dia tak ada masa. Pada suatu masa, kamu telefon dia, boleh pula dia berada di Melaka dengan teman-teman. Sakit hati bukan kepalang kerana dia lebih mementingkan orang lain.

6-  Asyik dipersalahkanBoleh pula dia mendakwa kamu mementingkan diri sendiri. Katanya kamu tak pernah ambil tahu mengenai dirinya dan keluarganya kerana asyik bercerita mengenai diri sendiri. Padahal kamu fikir sudah cukup mengetahui perihal dia. Masih dirasakan ada kurangnya. Kamu sangat keliru. Takkan perlu bertanya, baru hendak buka cerita? Selama berdua-dua atau berjam-jam di telefon, cerita sajalah apa sahaja. Selama ini pun dia kata dia seronok sangat mendengar cerita-cerita kamu. Tak jemu-jemu katanya lagi. Salah siapa? Hmm, masa tu tengah sayang kot.

7-   Tiada romantisKalau dahulu kamu berdua sangat romantis. Saling meninggalkan lagu cinta di pesanan suara. Kemudian saling meninggalkan 'miss call' kerana itu tandanya rindu-rinduan. Kamu tak lupa bekalkan makanan buatnya dan dia tak lupa hadiahkan patung-patung comel. Namun, sejak akhir-akhir ini semuanya lenyap. 'Miss call' tiada langsung. Apatah lagi pesanan suara dan hadiah. Tiada langsung. Bukankah ini tipikal orang kita hanya romantis dan mahu bermanja-manja pada awal perkenalan sahaja?

8-  Teman mesraKamu sendiri pernah melihat kelibat si dia dengan perempuan lain. Menyirap darah kamu ketika itu. Kebetulan teman-teman ada di sisi. Malunya seandainya mereka nampak. Sayangnya, salah seorang daripada temanmu sudah menegur. Nasib baik mereka sangat bersimpati malah cepat-cepat mahu mengintip. Kamu perasan, si dia sudah sedar kamu melihat kelibatnya itu. Mereka hilang dalam sekelip mata. Tetapi si dia memberitahumu, mereka cuma teman sahaja dan tidak lebih, tidak kurang.

9-  Jiwa kosongKetika hati kamu dilanda resah gelisah, datang pula insan lain yang menunjukkan kasih sayang. Semuanya terzahir secara jujur. Semua yang kamu dambakan dari sang kekasih ada pada diri insan ini. Pada mulanya kamu sangat rimas dengan gangguan-gangguan perasaan dialami. Kamu sudah sedaya upaya melawan kehadirannya tetapi kekosongan yang dibiarkan lohong kekasihmu telah membuka pintu-pintu lain untuk didekati.

10-Pudarnya cintaKamu kurang pasti apa dirasakan si dia tetapi cinta di dalam hati kamu kian pudar. Setelah apa terjadi, telah dicuba sedaya-upaya untuk setia. Kamu perlukan masa untuk menggali semula perasaan di dalam. Ketika inilah dirasakan lebih baik menerima salam perkenalan daripada orang lain. Bukan mahu membanding-bandingkan mereka tetapi kamu sekadar mahu menguji. Apakah masih ada sisa kasih sayang untuk dipupuk semula?

sumber: http://www.gua.com.my/cinta/index.1.html 

Friday, 10 June 2016

Wahai Suami Jangan Curang Dengan Isteri Kan Anu Kena Potong


PATTAYA - THAILAND. Seorang wanita bertindak memotong kemaluan suaminya sendiri kerana lelaki itu curang dengan kawan baiknya sendiri.

Wanita yang menjual ayam goreng bersama suaminya di bandar Pattaya pada mulanya mendengar khabar angin mengenai suaminya yang dikenali sebagai Somchai yang curang dengannya.

Namun kemarahannya membuak-buak apabila khabar angin itu adalah benar dan sedar dia ditipu oleh suaminya yang berlaku curang dengan rakan baiknya sendiri.

                                                 Paramedik menemui Somchai dalam keadaan berlumuran darah

Memetik Pattaya One, sebelum wanita itu memotong kemaluan suaminya dengan pisau, dia berpura-pura memaafkan suaminya dan melakukan hubungan seks bersama.

Ketika Somchai sedang berehat, wanita itu terus mencapai pisau dan mengelar kemaluan suaminya sehingga hampir terputus.

Bagaimanapun, wanita itu menelefon ambulans selepas melihat suaminya itu mengalami kecederaan serius.

Paramedik menemui Somchai dalam keadaan berlumuran darah sambil meletakkan pek ais di pangkal peha di tengah jalan.

Somchai kemudiannya dikejarkan ke Hospital Bang Lamung yang turut disertai isterinya.

Sementara itu, polis berkata, pihaknya akan menunggu lelaki berkenaan pulih sebelum menjalankan siasatan lanjut. - Sinar
    

Sunday, 29 May 2016

Hisap ibu jari kaki tanda bayi nak adik betul ke?

 
Benarkah Baby Hisap Ibu Jari Kaki Petanda Nak Adik Lagi? Ok sila baca untk tambah kn ilmu
Pernah dengar orang-orang tua cakap macam ni tak? “Ha tu anak awak hisap ibu jari kaki petanda nak adik lagi lah tu”. Kita yang dengar ni dok terfikir-fikir, eh baby waldan baru 5 bulan, takkan dah nak ada adik? huhuhu..jgn lagi...
Yang sebenarnya, baby adalah reflexologist pertama di dunia. Ha, tukang urut la senang katanya. Nak tahu kenapa? Sebenarnya, setiap kali baby menghisap ibu jari kakinya, baby sebenarnya sedang merangsang otaknya untuk berkembang. Setiap bahagian tapak kaki kita ada bahagian yang berfungsi terhadap organ tertentu. 



Dan sekiranya baby nak tumbuh gigi, cuba anda tengok bahagian mana yang sering menjadi perhatian baby kita. Ya, baby akan menarik-narik bahagian belakang telinga yang tidak gatal kerana di belakang cuping telinga mempunyai dental reflexes.


Subhanalllah. Hebat sungguh ciptaan Allah kan? Sebab itu kita perlu belajar sedikit sebanyak tentang urutan baby. Selain dapat memanjakan dan menenangkan baby kita, urutan juga dapat merangsang otak dan emosi mereka. Jom urut baby kita hari-hari. Mesti mereka gembira
Semoga bermanfaat.
Fuhh,terasa lega rasanya hati ni...

Thursday, 12 May 2016

CYNTHIARA ALONA BUAT PENGAKUAN LEPASKAN PERAWAN DIUSIA 17 TAHUN



CYNTHIARA ALONA BUAT PENGAKUAN PECAH DARA DIUSIA 17 TAHUN

Dara adalah mahkota penting bagi status seorang gadis terutama dalam islam melambangkan kesucian.Namun bagi bangsa bukan beragama islam dara tidak penting. Bagi kalangan orang India juga masih mengekalkan kesucian seorang gadis.

Namun Artis seksi indonesia Cynthira Alina membuat pengakuan dia telah melepaskan keperawanannya diusia masih muda.Alona jujur mengakui bahawa kehidupannya bebas dan tanpa pantauan orang tua diluar negeri membuatkan dia bebas-sebebasnya melakukan apa saja yang dia sukai termasuk menyerahkan mahkota keperawannya kepada teman lelakinya.


"Dulu aku kuliah di Singapura, jauh dari orang tua dan bebas ngelakuin apa saja termasuk ML ama pacar waktu itu," ujar Cynthiara Alona sebagaimana dipetik dari majalah Detikhot.


Teman lelaki pertama Alona adalah Stephan Oelkers yang sekarang menjadi suami kepada model cantik Tiara Lestari. Alona dan Stephan diketahui pernah bersama selama 6 tahun ketika Alona masih kuliah di Singapura.

 Sayangnya diusianya sekarang ketika bekas teman lelakinya itu sudah berkeluarga, sedangkan Cynthiara Alona masih belum berkahwin. Kabarnya terakhir, Cynthiara Alona telah putus dengan tunangnya yang dijangka akan bernikah.

 Kehidupan Cynthiara Alona memang penuh dengan sensasi, setelah keluar dari penjara pada awal tahun 2013. Cynthiara dengan beraninya mengeluarkan kenyataan tentang dirinya sudah tiada dara.

 

 "Bohong kalau ada yang bilang Alona masih virgin, aku lepas keperawanan udah lama banget," jelas Alona kepada Wartawan Detik.

 Berita seperti ini mungkin tidak asing terutama bagi mereka yang sudah terbiasa dengan gaya hidup bebas. Tapi lain pula dengan mereka yang masih berusaha menjaga diri dan berkomitmen menjaga keperawannan sampai saat bernikah.



Tuesday, 10 May 2016

Saya mengaku itu adalah saya, tapi gambar kemaluan itu bukan kepunyaan saya.

AHYA bersama Normah. FOTO ihsan Ahya

Kuala Lumpur: Anak pelakon Normah Damanhuri yang juga pelakon dan model, Ahya U Rosli, 29, tidak terkejut apabila gambar separuh bogel miliknya tersebar di laman web lucah.

Namun, Ahya yang pernah membintangi filem Tanda Putera menafikan gambar kemaluan yang dipaparkan adalah miliknya.

"Saya mengaku itu adalah saya, tapi gambar kemaluan itu bukan kepunyaan saya. Saya masih waras untuk tidak memuat naik gambar bogel di laman sosial.

"Lagi pula ini bukan kali pertama gambar saya disebarkan. Jadi, saya tidak kisah. Cuma sedikit kesal kenapa pihak terbabit mahu bersikap dengki terhadap saya," katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, gambar peribadi milik Ahya itu disebarkan di laman web lucah bagi tatapan pengunjung golongan gay sejak kelmarin.

"Mama pun tahu perkara ini. Dia tidak melenting kerana tahu siapa saya sebenarnya. Cuma, di kalangan kawan-kawan saja mereka mahu saya mencari dalang itu.

"Diakui saya sering memuat naik gambar dengan menayang bentuk badan di laman Instagram dan Facebook. Sesiapa yang mengikuti saya pasti tahu. Tidak sangka pula ada pihak sanggup pergunakan untuk tujuan lain," katanya.

Sudirman Mohd Tahir:sudirman@hmetro.com.my.http://www.hmetro.com.my/node/112518
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 5 Februari 2016 @ 12:58 AM

Rakaman video aksi terlampau yang didalam tandas.Kemudian sebarkan dilaman sosial

Kuala Lumpur: Segelintir ‘lelaki gatal’ dikesan menjadikan tandas awam dan tandas dipusat hiburan sebagai lokasi strategik untuk merakam video bogel wanita secara sulit.

Golongan lelaki ini tidak hanya menggunakan kamera intip (spycam) malah turut menggunakan telefon pintar diletakkan di siling tandas awam atau pusat karaoke untuk merakam aksi terlampau itu.

Dalam kes terbaru, tiga wanita menjadi mangsa dalam tiga kes berasingan membabitkan suspek teman lelaki masing-masing.

Seorang mangsa yang mahu dikenali sebagai Siew, 17, berkata, dia menjadi mangsa selepas mempelawa beberapa rakan lelaki ke rumahnya di Kepong di sini, untuk mengulangkaji pelajaran bersama.

Dalam kejadian jam 5 petang awal Mac lalu itu, rakannya meminta kebenaran menggunakan tandas di rumah mangsa sebelum meletakkan kamera di penjuru siling tandas.

“Saya tidak menyedari kejadian itu pada mulanya. Selepas dua minggu, saya mendapat tahu video rakaman saya mandi mula tersebar di laman sosial.

“Saya takut dan memaklumkan kepada ibu bapa. Mereka membuat laporan polis dan meminta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyekat penyebaran video yang dimuat naik di laman sosial itu,” katanya.

Dalam satu lagi kes berasingan, wanita yang mahu dikenali sebagai Mai, 20, mendakwa diperdaya teman lelaki yang merakam aksi asmara mereka di dalam tandas menggunakan telefon bimbit.

Menurutnya, kejadian berlaku minggu lalu selepas mereka berhibur di pusat karaoke di ibu kota.
“Saya menyedari tindakannya itu selepas menerima ugutan teman lelaki yang mahu menyebarkan video asmara kami.

“Saya tidak sangka perbuatan kami di dalam tandas tempoh hari dirakam. Berdasarkan rakaman itu, saya yakin, dia menyembunyikan telefon pintar di siling tandas,” katanya. Dia yang mahu memutuskan hubungan cinta membuat aduan di Pejabat Biro Aduan dan Perkhidmatan Awam MCA kelmarin.

Dalam satu lagi kes berasingan awal Mac lalu, wanita turut menjadi mangsa selepas menggunakan tandas awam di sebuah premis berhampiran pasar malam di Sentul di sini.

Mangsa berusia 20-an menyedari kewujudan kamera intip itu selepas menemui alat penyangkut pakaian mencurigakan di dalam tandas itu. Kamera intip berbentuk penyangkut baju itu sengaja diletakkan di bahagian bawah pintu tandas bagi merakam aksi pengunjung yang menggunakan tandas itu.

Mangsa membuat laporan di Balai Polis Sentul berhubung kejadian itu.Sementara itu Ketua Biro Aduan Awam MCA Datuk Seri Michael Chong berkata, pihaknya menerima tiga aduan berhubung kes merakam video aksi wanita di dalam tandas sepanjang Mac lalu.


Oleh Nabihah Kamalam@hmetro.com:
Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 22 April 2015 @ 11:08 AM 
http://www.hmetro.com.my/node/45572

Nelsy Perez, 16, yang hamil tiga bulan dikebumikan hidup-hidup

 Nelsy Perez yang berusia 16 tahun, hamil tiga bulan ketika disahkan meninggal dunia oleh doktor.

Honduras: Saudara-mara seorang remaja yang mati ketika hamil tiga bulan, memecahkan kubur serta kerandanya selepas mendakwa terdengar bunyi ketukan dalam keranda itu membuatkan mereka percaya remaja berkenaan masih hidup.

Remaja itu, Nelsy Perez, 16, dikejarkan ke klinik terbaring dalam keranda, berpakaian gaun pengantin yang sepatutnya dipakai untuk majlis perkahwinan dengan lelaki yang menjadi bapa bayi dalam kandungannya.

Namun, doktor menegaskan tidak menemui sebarang tanda remaja itu masih hidup.

Menurut saudara-mara remaja itu, mereka mendapati ada tanda pergelutan dengan panel kaca keranda pecah serta calar-calar pada jarinya.

Rakaman video kejadian itu yang berlaku awal Julai lalu, di Copan, barat Honduras, namun mula disiarkan stesen televisyen negara itu mulai semalam.

Rakaman itu menunjukkan orang ramai berkumpul di sekeliling kubur Nelsy ketika seorang remaja memecahkan konkrit kubur untuk menarik keluar kerandanya.

 Ahli keluarga memecahkan kubur selepas terdengar bunyi ketukan dari dalam kubur.

Menurut keluarga remaja itu, Nelsy yang tiga bulan hamil, tiba-tiba sakit dan mereka mengesyaki dia dirasuk lalu meminta pertolongan seorang paderi.

“Paderi memintanya menyebut tuhan tetapi dia enggan. Suara yang keluar dari mulutnya bukan suaranya,” kata bakal suami Nelsy, Rody Gonzales, kepada stesen televisyen Univision.

Mereka membawanya ke hospital dan beberapa jam kemudian doktor mengesahkan Nelsy meninggal dunia.

Sehari selepas dikebumikan, Gonzales melawat kuburnya dan terdengar ketukan dalam kubur dan pekerja di perkuburan itu juga mendengar ketukan.


Keluarganya yakin Nelsy sebenarnya masih hidup kerana selepas keranda dibuka, mereka mendakwa tubuh remaja itu tidak berbau busuk selain warna kulitnya tidak berubah.

“Dia tidak berbau busuk, tubuhnya kelihatan normal,” kata ibu saudaranya Gladys Gutierrez.
Doktor yang mengesahkan kematiannya, Claudia Lopez, berkata ujian menunjukkan Nelsy memang sudah mati.

“Kami membuat semua ujian yang menunjukkan remaja perempuan itu sudah meninggal dunia. Mereka memasukkannya ke dalam keranda dan membawanya kembali ke kubur,” katanya.

Keluarganya percaya jantung Nelsy berhenti sementara menyebabkan doktor mengesahkan dia sudah mati dan ketika dikebumikan, dia masih hidup.

Remaja itu dipercayai tersedar apabila jantungnya kembali berfungsi tetapi meninggal dunia akibat kekurangan oksigen dalam keranda.

Sepupunya, Carolina Perez, berkata: “Selepas dia dikeluarkan dari keranda, saya dapati tubuhnya masih panas ketika disentuh. Malah saya dapat merasai degupan jantungnya yang lemah.

“Ada calar pada dahi dan jarinya seolah-olah dia cuba keluar dari keranda.”

Ibu remaja itu, Maria Gutierrez, amat yakin anaknya masih hidup ketika dikebumikan dan menyalahkan doktor yang mengesah serta menanda tangani sijil kematiannya. - The Guardian

Petikan:-
Artikel ini disiarkan pada :http://www.hmetro.com.my/node/73144. Rabu, 26 Ogos 2015 @ 5:32 PM

Hampir diperkosa ketika masuk ke tandas petrol pam petronas Rawang

Rawang: “Saya berhempas pulas bergelut dengan penjenayah ‘orang minyak’ memakai seluar dalam merah yang cuba memperkosa saya di dalam tandas sebuah stesen minyak,” kata mangsa, Ili Shahirah Mohd Diah, 30.


Dalam kejadian cemas jam 10 malam kelmarin, mangsa yang memiliki dua cahaya mata itu bagaimanapun berjaya menyelamatkan diri ketika diserang di Bandar Baru Rawang.

Kejadian itu bagaimanapun menjadi viral di media sosial apabila gambar mangsa cuba melarikan diri sempat dirakam kamera litar tertutup (CCTV).

Mangsa yang ditemui wartawan semalam berkata, kejadian berlaku ketika dia memasuki tandas wanita di stesen minyak itu untuk membuang air.

Menurutnya, terdapat dua wanita lain berada di dalam tandas ketika itu sebelum kedua-dua wanita itu keluar.

“Saya yang berada di dalam salah satu bilik tandas terdengar bunyi pintu dibuka dan ditutup dengan perlahan tidak lama kemudian.

“Saya mula rasa tidak sedap hati lalu segera buka pintu. Namun, saya terkejut apabila mendapati seorang lelaki berdiri di hadapan pintu dengan tidak memakai baju,” katanya.

Menurutnya, lelaki terbabit didapati membuka seluar dan hanya memakai seluar dalam berwarna merah ketika itu.

“Saya sangkakan dia mungkin mabuk dan tersilap tandas, namun tiada bau alkohol pada badan suspek,” katanya.

Ila berkata suspek dengan pantas menolaknya masuk ke dalam tandas semula tetapi tidak berjaya kerana dia melawan.

“Lebih dua kali saya ditarik, namun saya tetap melawan dan akhirnya saya jatuh di lantai. Penjenayah kemudian cuba melipat tangan saya ke belakang. Bagaimanapun saya sempat berpaut pada lubang udara di tepi tandas dan menjerit.

“Dalam keadaan kelam-kabut saya berjaya membuka pintu tandas dan berlari keluar. Suspek yang mendapati saya terjatuh kemudian cuba mengejar,” katanya.

Menurutnya, suspek kemudian berlari ke arah belakang stesen minyak selepas dia menjerit meminta tolong.

“Susulan itu saya yang cedera ringan bertindak membuat laporan polis,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Ali Ahmad ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

 
RAKAMAN CCTV menunjukkan mangsa terjatuh ketika cuba melarikan diri.



Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 11 Mei 2016 @ 7:20 AM